تاریحچه هیئت فرهنگی و مذهبی عاشقان ثارالله (ع) بهاباد

هیئت فرهنگی و مذهبی عاشقان ثار الله بهاباد در سال 1380 با همت جمعی از جوانان  روستای بهاباد و با هدف شکیل جلسات مستمر و تمسک به فرهنگ اهل بیت (ع)  و ترویج  برنامه های فرهنگی - مذهبی  و تشکیل هیئت سینه زنی در مراسم سوگواری  بالاخص در ماه محرم و صفر تاسیس گردید.
جلسات هفتگی این هیئت با حضور جمعی از جوانان عاشق مکتب اهل بیت (ع) تشکیل می گردد مراسم هفتگی این هیئت که هر هفته در منزل یکی از اعضاء هیئت برگزار می گردد شامل برنامه های زیارت عاشورا و دعای توسل و مراسم مداحی یا مولودی خوانی توسط مداحان هیئت  می باشد .
پیامبر گرامی اسلام بعد از 23 سال زحمت و تلاش طاقت فرسا از جامعه بشری و جامعه مومنین پاداش و اجری درخواست نکردند مگر محبت و مودت  نسبت با اهل بیت (ع) .
بنابراین ما باید بکوشیم ارتباط بیشتری با ائمه (ع) برقرار نمائیم و هرچه این ارتباط بیشتر باشد ارتباط فکری و عقیدتی و محبت ما نسبت به اهل بیت (ع) بیشتر خواهد شد و هر جا این فرهنگ رشد کند  خود انسان احساس نورانیت بیشتری می کند و توجهش به خداوند بیشتر می شود.

هدف از راه اندازی وب سایت هیئت عاشقان ثارالله (ع)
همانطور که در  اهداف تاسیس هیئت محبت به اهل بیت یک از اهداف  ما بوده  است  و راه اندازی این وب سایت به منظور ترویج این هدف در  جامعه مجازی اینترنت می باشد . و همچنین ترویج فرهنگ استفاده از جامعه مجازی به صورت صحیح آن می باشد .

برنامه های آتی هیئت عاشقان ثارالله (ع) بهاباد
مسئولاان هیئت قصد دارند بعد از پایان یافتن عملیات ساختمانی هیئت عاشقان ثارالله در محل هیئت فعالیتهای فرهنگی و ورزشی هیئت را گسترش دهند برخی از برنامه ها و فعالیتهای فرهنگی و ورزشی آتی هیئت به شرح زیر می باشد :
۱- برگزاری کلاسهای فوق برنامه مانند کامپیوتر - نقاشی و ...
۲- برگزاری کلاسهای ورزشی مانند کاراته- تکواندو و گود باستانی

مراسمات  هیئت عاشقان ثارالله (ع) بهاباد در طول یک سال :

هیئت فرهنگی و مذهبی عاشقان ثارالله بهاباد در طول سال مراسمات فرهنگی و مذهبی بسیاری را بر گزارامی کند که چند نمونه از این مراسمات در زیر آمده است  :
۱- مراسم هفتگی هیئت در شب های سه شنبه در منزل یکی از اعضاء همراه با زیارت عاشورا یا دعای توسل و مداحی
۲- مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  که هر ساله شب شهادت آن حضرت در محل امامزاده احمد بن موسی واقع در بیمرغ گناباد برگزار می گردد
3- مراسمات جلسات هیئت که در مورد مسائل پیرامون هیئت با حضور جمعی از اعضاء برگزار می گردد
۴- مراسمات اردوهای فرهنگی و تفریحی که در مقاطع مختلف برگزار می گردد
۵- همچنین جلساتی برای ایجاد دوستی و صمیمیت اعضای هیئت برگزار می شود 

۶- افتتاح گود باستانی حیدر کرار (ع)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد